Hils på Karina

Vi har ansatt Karina Hansen som forretningsutvilker i Pro Barents. Bli litt bedre kjent med Karina i denne saken. 

Karina Hansen fra Hammerfest er det nyeste tilskuddet Pro Barents team. Med sin bakgrunn fra kommunikasjon og grafisk design er hun vårt kreative alibi, som utfyller teamet vårt som består av blant annet økonomer, pedagoger og markedsførere.

– Det var viktig for oss å få inn et kreativt og ungt perspektiv, Karina hadde den bakgrunnen vi trengte for å utfylle teamet vårt, forteller Nina Jonassen,  administrerende direktør i Pro Barents. 

Disney-metoden og bolyst

Pro Barents kjente til Karina fra Arctic Innovation week, hvor hun med støtte fra blant andre Pro Barents gjennomførte en workshop om bolyst. På dette tidspunktet var Karina ansatt i Designu. Med Disney-metoden som utgangspunkt jobbet de mange frammøtte med løsninger for at unge skal velge å flytte til og å bli i Hammerfest. 

– Workshopen om bolyst var et veldig morsomt prosjekt å jobbe med, og jeg er veldig glad for at Pro Barents valgte å gi oss støtte til å gjennomføre den, forteller Karina.

Karina holder workshop om bolyst

På jakt etter gode prosjekter

Karina elsker å jobbe med innovasjon og konseptutvikling av prosjekter, og syns særlig prosjekter som handler om å heie fram de små er ekstra givende å jobbe med. Med prinsipper fra Design Thinking, hvor brukerens behov er utgangspunktet for utvikling, er Karina opptatt av å finne løsninger som folk faktisk har bruk for.  

Har du et spennende prosjekt du vil diskutere med Karina? Ikke nøl med å ta kontakt. 

Syns du dette var interessant lesing? Sjekk ut disse artiklene også!